Ile kosztuje SEO - jaka jest cena pozycjonowania?

Wiesz już, że teraz, gdy Twoja konkurencja bardzo dynamicznie działa w wirtualnym świecie, potrzebujesz czegoś, co pozwoli Ci wybić się na jej tle. Właśnie to zapewni ci pozycjonowanie! Pozwoli zwiększyć widoczność Twojej witryny oraz zwiększyć przychody ze sprzedaży produktów. Pamiętaj, że im wyższe miejsce w rankingu Google, tym większa ilość ludzi, odwiedzających daną witrynę. Żeby jednak rozpocząć działania nad pozycjonowaniem, musisz dowiedzieć się, ile kosztuje SEO.

Cennik pozycjonowania

Pozycjonowanie stanowi proces, który wymaga znacznego zaawansowania oraz umiejętności specjalistów. Obejmuje m. in. wykonanie audytu strony, jej analizę oraz późniejszą optymalizację – która nigdy nie jest procesem skończonym, dostosowywanie witryny do zmieniających się wymogów algorytmów Google trwa cały czas. Dodatkowo działaniami niezbędnymi są także: budowanie sieci linków, przekierowujących na stronę, dobór adekwatnych słów kluczowych i nieustanna analiza konkurencji, od której chce się być przecież lepszy. Stąd też jest kilka czynników, które wpływają na cenę pozycjonowania. Poznaj najważniejsze z nich.

Czynniki wpływające na cenę pozycjonowania

Konkurencyjność Twojej branży – oczywistym jest, że im większa konkurencja, tym działania nad jak najlepszym miejscem witryny w wyszukiwarce są trudniejsze – czasochłonne i wymagające dużych nakładów pracy. Pamiętaj, iż o dobrą pozycję w Google stara się jednocześnie od kilku do nawet kilkunastu tysięcy firm podobnych do Twojej! Ich ilość oraz charakter Twojej branży to czynniki, które determinują cenę usługi SEO.

Potencjał strony – jest kolejnym ważnym aspektem. Dzięki audytowi SEO specjaliści potrafią określić, czy prace nad osiągnięciem wysokiego miejsca w Google będą bardzo wymagające. Stanie się tak zwłaszcza, gdy okaże się, że na witrynę przez Google została nałożona kara. Co również ważne, to fakt, jak długo strona funkcjonuje w internecie oraz czy posiada wartościowe dla użytkowników, unikalne treści, jak często optymalizuje oraz aktualizuje się ją.

Liczba pozycjonowanych słów kluczowych – jest zwykle zależna od charakteru branży. Najczęściej wykorzystuje się co najmniej 10 fraz. Jednak w przypadku sklepów z szerokim asortymentem naturalnym będzie, że będzie ich znacznie więcej. Stąd też cena naturalnym będzie, iż cena SEO wzrośnie.

Czas trwania umowy – to jeden w istotnych czynników, który wpływa na koszt pozycjonowania. Im dłuższa umowa, tym jego cena stanie się relatywnie niższy. Pamiętaj jednak, że skuteczne SEO wymaga dużego nakładu pracy oraz… czasu! Dlatego też dzięki zawarciu umowy na dłuższy okres pozwoli Ci osiągnąć znacznie więcej.

Masz problem z wyborem agencji reklamowej? Zostaw nam swój kontakt, a wybierzemy dla Ciebie idealna agencje SEO!