Techniki i metody pozycjonerskie - czyli white & black hat SEO

Na pozycjonowanie składa się szereg działań, mających wpływ na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwarki. Niektóre z nich – określane mianem white hat SEO, są zgodne z wytycznymi Google. Inne – wręcz przeciwnie, są niedozwolone. Nazywa się je black hat SEO. Które z technik pozycjonerskich warto stosować, a których lepiej się wystrzegać? Podpowiadamy!

White hat SEO

Białe SEO, czyli pozycjonowanie strony za pomocą legalnych rozwiązań sprawia, że witryna staje się atrakcyjna dla robotów wyszukiwarki i samych jej użytkowników. Przede wszystkim metoda white hat SEO zakłada całkowite wykluczenie technik spamerskich. Wysoka pozycja strony budowana jest dzięki jej odpowiedniej optymalizacji oraz wartościowym treściom. Do najczęściej stosowanych technik white hat EO należą:

  • optymalizacja strony,
  • wdrożenie linków przyjaznych wyszukiwarkom,
  • odpowiednie linkowanie wewnętrzne,
  • pozyskiwanie naturalnych linków zewnętrznych,
  • szybkie ładowanie strony,
  • przyjazna wersja mobilna strony,
  • dostarczanie wysokiej jakości treści.

Black Hat SEO

Czarne SEO, czyli wszystkie te działanie, które są niepożądane przez Google. Ich nadmierne stosowanie może prowadzić do nałożenia na witrynę kary. Ta z kolei skutkuje obniżeniem pozycji strony, a nawet całkowitym jej wykluczeniem z indeksu. Mimo to, Black Hat SEO cieszy się sporą popularnością ze względu na szybkie i spektakularne efekty, jakie daje. Najczęściej osiągane są one przez:

  • stosowanie technik spamerskich,
  • pozyskiwanie linków z niepewnych źródeł,
  • cloaking – ukrywanie treści, w efekcie czego strona inaczej prezentuj się użytkownikowi, a inaczej robotom Google.

Masz pytania? Napisz do nas!

6 + 12 =