Podpisanie umowy SEO, czyli ustalenie warunków

Wybrałeś agencję pozycjonującą? Wiesz już komu chcesz powierzyć losy swojej firmy? Zanim współpracę przypieczętuje umowa, poświęć czas na kilka niezwykle ważnych kwestii formalnych. Na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy SEO?

Czas wypowiedzenia

Agencja, której zamierzasz powierzyć pozycjonowanie strony, w umowie podaje zapis o okresie wypowiedzenia dłuższym niż 3 miesiące? Wyobraź sobie sytuację, że działania specjalistów od marketingu nie przynoszą pożądanych efektów. To naturalne, że nie chcesz być związany z nieskuteczną agencją niekorzystną umową. Negocjuj, by w umowie znalazł się zapis o miesięcznym okresie wypowiedzenia.

Model rozliczenia

Opłata ryczałtowa, nazywana też abonamentem to najlepszy sposób rozliczania się z agencją pozycjonującą. Płacąc stałą kwotę, niezależną od osiągnięć agencji, nie jesteś narażony na nadużycia z jej strony,a  jednocześnie w pełni kontrolujesz wydatki na SEO. Ten sposób rozlicze,n dodatkowo działa motywująco na samą agencję. Upewnij się, że stawka abonamentu zgadza się z tą ustaloną w trakcie negocjacji z agencją.

Kary umowne

Przed podpisaniem umowy z agencją dokładnie przestudiuj rozdział o karach umownych. Powinny być one dobrze uargumentowane. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, poproś o ich rozwianie pracownika agencji.

Wskazanie osoby kontaktowej

Sprawdź, czy w umowie znajdują się informacje o osobie, odpowiedzialnej za kontakt po stronie agencji. Unikaj sytuacji, w której nie wiadomo, kto dokładnie będzie zajmował się Twoimi interesami.

Masz pytania? Napisz do nas!

11 + 5 =