Nie wiesz, ile czasu musi upłynąć aby Twoja strona znalazła się na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania Google? Zaczynasz się niepokoić i uważasz, że agencja z którą rozpocząłeś niedawno współpracę nie była odpowiednim wyborem? Poznaj czynniki, które mają wpływ na czas osiągnięcia zamierzonego efektu i pamiętaj o nich podczas podpisywania umowy z agencją marketingu internetowego!
Czynniki wpływające na osiągnięcie efektu
Jak długo czeka się na efekt? W tym przypadku nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od wielu czynników, które mają wpływa na ranking strony w wynikach wyszukiwania Google.
1. Branża
W przypadku niektórych branż konkurencja jest bardzo duża. Można o tym mówić, gdy na rynku istnieje wiele firm świadczących usługi takie jak nasze bądź oferuje podobne produkty. Osiągnięcie zamierzonych efektów będzie dłuższe także w sytuacji, gdy konkurujemy ze stronami wielkich firm. W przypadku np. małego butiku odzieżowego osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania będzie utrudnione, gdy konkurencją będą wielkie platformy zakupowe czy sklepy znanych marek.
2. Słowa kluczowe
Branża w jakiej działamy ma ogromny wpływ na trudność pozycjonowania witryny. Niemniej jednak wybrane przez specjalistów słowa kluczowe będą miały równie ważny wpływ na czas uzyskania oczekiwanego efektu. Niezależnie od ilości wybranych fraz, trzeba mieć na uwadze, iż niektóre z nich są bardzo konkurencyjne. Jeśli frazy są jednocześnie ogólnopolskie, to czas na znalezienie się na nie strony w wynikach wyszukiwania będzie długi. W przypadku wybrania słów kluczowych z lokalizacją ich pozycjonowanie zajmie znacznie mniej czasu.
3. Stan witryny
Niezwykle ważnym czynnikiem wpływającym na czas osiągnięcia efektu będzie także stan strony. Przed rozpoczęciem współpracy agencja powinna dokonać wstępnej analizy witryny, a po podpisaniu umowy przeprowadzić jej szczegółowy audyt. Pozwoli to wykryć wszelkie elementy wymagające poprawy np. zduplikowane treści czy brak ustawionych poprawnych przekierowań. Jeśli strona będzie posiadać wiele błędów, to czas osiągnięcia zamierzonego efektu można znacznie się wydłużyć. Istotne jest także to, czy strona już teraz wyświetla się na istotne frazy kluczowe w wynikach wyszukiwania.
4. Współpraca z klientem
Agencja nie będzie w stanie zagwarantować osiągnięcia zamierzonego efektu w określonym czasie, jeśli współpraca z klientem będzie utrudniona. Problem występuje, gdy klient odpowiada na maile z bardzo długim opóźnieniem czy nie przesyła potrzebnych materiałów bądź nie zgadza się na zmiany na stronie. Specjaliści nie będą mogli poprawnie wykonywać swojej pracy, jeśli np. nie dostaną danych dostępowych do strony czy nie mogą śledzić wyników witryny w Google Analytics. Jeśli natomiast współpraca przebiega sprawnie, to szanse na osiągnięcie dobrych wyników są o wiele wyższe.
5. Budżet
Przed podpisaniem umowy agencja powinna wynegocjować z klientem optymalny budżet na działania. Zbyt niska kwota przeznaczona na pozycjonowanie uniemożliwi skuteczne prowadzenie prac. Nie należy zgadzać się na podejrzanie niskie budżety i nalegać na znaczące obniżanie proponowanych przez specjalistów kwot. Budżet musi pozwalać na miesięczne realizowanie zamierzonych działań o odpowiednio wysokiej jakości.
Przed podpisaniem umowy agencja powinna porozmawiać z potencjalnym klientem odnośnie kondycji strony oraz konkurencji w wynikach wyszukiwania. Doświadczeni specjaliści będą w stanie oszacować średni czas na poprawę pozycji bądź zwiększenia ilości ruchu na stronie w oparciu o wszystkie czynniki mające na to wpływ.
Pamiętaj, by przed podpisaniem umowy porozmawiać z wybraną agencją odnośnie czasu na osiągnięcie zamierzonego efektu! Jeśli zastanawiasz się którą firmę wybrać, to koniecznie zobacz ranking najlepszych agencji ze swojego miasta: https://ranking-seo.pl/ranking-firm-seo/