Przejrzyj portfolio
Dobra firma pozycjonująca może pochwalić się bogatym portfolio, w którym znajdują się przykłady skutecznie wypozycjonowanych stron mniejszych i większych firm z różnych branż. Często dotychczasowe osiągnięcia prezentowane są przez agencje w formie tak zwanych „case studies”, zawierających opis strategii, dzięki której osiągnięto zamierzony efekt.
Poproś o audyt
Przy wyborze firmy pozycjonującej szczególną uwagę warto zwrócić na te, które swoje działania poprzedzają audytem. Stanowi on niezwykle ważny dla całego procesu pozycjonowania etap, w którym określana jest aktualna kondycja serwisu. Elementy wymagające poprawy są następnie optymalizowane zgodnie z wymogami Google, dzięki czemu witryna może być skutecznie pozycjonowana.
Poznaj strategię
Kolejną ważną kwestią przy wyborze dobrej agencji SEO jest stosowana przez nią strategia marketingowa. Szczególnie przyjrzeć się warto sposobom, w jaki agencja pozyskuje niezbędne do pozycjonowania linki. Wraz z wprowadzeniem algorytmu Pingwin, Google stało się wrażliwe na nieuczciwe praktyki pozycjonujące. Dobrze, jeśli agencja publikuje na zewnętrznych portalach oraz komentuje na tematycznych forach.
Sprawdź warunki umowy
W umowie z agencją widnieje zapis o wielomiesięcznym okresie wypowiedzenia? To dla Ciebie sygnał ostrzegawczy – dobre agencje pozycjonujące oferują swoim klientom podpisanie umów z krótkim okresem wypowiedzenia. Długofalowe wiązanie się z nieskutecznymi pozycjonerami to strata czasu i pieniędzy.
Zapytaj o rozliczenia
Przy wyborze agencji pozycjonującej nie bez znaczenia jest też stosowany przez nią model rozliczeń. Profesjonalni pozycjonerzy o elastycznym podejściu do klienta, oferują zarówno model ryczałtowy, jak i ryczałt połączony z premią za wyniki.