Linkowanie wewnętrzne – jak je wykorzystać?
Czy wiesz, czym jest linkowanie wewnętrzne? To kwestia zamieszczania odnośników prowadzących roboty wyszukiwarki oraz obecne na Twojej stronie osoby do wybranych podstron. Jest szczególnie ważne, bo wspomaga proces pozycjonowania witryny i pozwala na sprawne przemieszczanie się po niej. Dowiedz się, jak usprawnić swoje linkowanie – przeczytaj nasze wskazówki!
Czym jest linkowanie wewnętrzne?
Tworzenie odnośników, odsyłających do innych podstron danej witryny – tym jest właśnie linkowanie wewnętrzne. Ten proces usprawnia indeksowanie strony, dokonywane przez roboty. Wpływa też na to, do jakich miejsc dotrze użytkownik. Dlatego też znacznie wpływa na sposób poruszania się go na stronie.
Co ważne – takie linki wewnętrze zostają oznaczone atrybutem follow, po to, żeby dotarły do nich boty.
Jak drożyć linkowanie wewnętrzne?
- Trzeba zadbać o to, aby menu główne, zawierające nazwy kategorii, było nasycone poprzez słowa kluczowe czy ich odmiany. Nie wolno zapomnieć o tym, aby dodać w kodzie strony wszystkie linki do podstron, na które może przejść użytkownik.
- Należy zadbać także o linki śródtekstowe, a więc odnośniki w treściach na stronie, znajdujące się w adekwatnym do siebie kontekście. Między innymi będą one zawarte w: artykułach na blogu, opisy kategorii, stronach ofertowych. Ważne, aby nie nadużywać tego rodzaju likowania, bo może zostać potraktowane jako spam.
- Warto stworzyć sekcję polecanych wpisów lub produktów. Można dzięki niej nie tylko nakierowywać użytkowników na polecane im treści, ale też nakierować boty wyszukiwarki do konkretnych podstron.
- Kolejną możliwością jest zamieszczenie w stopce strony jej mapy. Jest to dodatkowe menu, gdzie zamieszczone zostają najważniejsze podstrony witryny. Jest to też opcja wykorzystywana często przez osoby, które nie mogą odnaleźć na stronie sekcji, która ich interesuje.
To jednak nie wszystkie metody na to, aby wdrożyć linkowanie wewnętrzne na stronie. Trzeba pamiętać, że wpływają one na pozycjonowanie strony, zwiększając jej potencjał na to, aby znalazła się w TOP10 Google. Jeśli chcesz, aby Twoja strona zyskała taką możliwość, skontaktuj się z profesjonalną agencją marketingu internetowego.