Tak dużo mówimy o audycie SEO, optymalizacji strony i innych działaniach, które sprawiają, że strona jest ona przyjazna dla użytkowników oraz robotów Google – co wpływają na lepsze pozycjonowanie. Jednak musimy pamiętać, że istnieje jeszcze jedna ważna kwestia, a więc odpowiednie adresy URL. To właśnie dzięki nim odbiorca otrzymuje jasny przekaz, a także potrafi odnaleźć się w strukturze witryny.

Przyjazny adres, czyli prosty URL

Pytanie brzmi – jak powinien wyglądać właściwy adres URL? Ważne, aby zawierał bezpośrednie odwołanie do nazwy kategorii lub podstrony. Należy zrezygnować z niezrozumiałego ciągu wyrazów – na pewno nie wskaż on odbiorcy miejsca, w którym właśnie się znajduje. Zastanówmy się nad tym jak wyglądałby taki nielogiczny adres w linku, umieszczonym w poście na Facebooku? Tak, co najmniej źle. To powinno uświadomić Wam, że stworzenie przyjaznego URL ma sens, zwłaszcza, gdy planujemy szersze działania w zakresie marketingu internetowego.

Co powinien zawierać URL?

Przede wszystkim NIE POWINIEN składać się z nielogicznej treści, a więc różnych parametrów, które niewiele mówią użytkownikowi na temat strony. Wato używać słów kluczowych, dbając jednocześnie o to, aby adres był krótki i intuicyjny – powinien nakierować odbiorcę na budowę strony oraz zawartość danej kategorii.

Biorąc pod uwagę kwestie techniczne, należy pamiętać o tym, że:

  • roboty Google traktują myślniki jak spacje, a więc rozdzielnik słów. Trzeba je więc wykorzystywać do oddzielania wyrazów,
  • polskie znaki powinny zostać pominięte. Nie wszystkie przeglądarki poradzą sobie z ich wyświetleniem. Dodatkowo pamiętajmy o pomijaniu wielkich liter. Użytkownicy nie są przyzwyczajeni do wykorzystywania ich podczas wpisywania adresów URL.

Podsumowując:

  1. Musi być on prosty – bez zbędnie pobieranych id wpisu, czy produktu
  2. Dbajmy o krótką i logiczną budowę adresu URL.
  3. Usuwajmy niepotrzebne parametry, ale twórzmy na podstawie słów kluczowych – z myślnikami, bez polskich znaków i wielkich liter.
  4. Sprawmy, aby adres był jak najbardziej domyślny dla użytkownika, a więc, aby odzwierciedlał strukturę strony.

Dzięki tak zbudowanemu URL-owi będziemy mieć pewność, że witryna jest właściwie odczytywana przez roboty przeglądarki. Co więcej, zadbamy o to, aby po takiej optymalizacji strona zyskała lepsza pozycję w wyszukiwarce!