Kopiowanie treści
Jeśli chce się zadbać o właściwą optymalizację strony przed rozpoczęciem prac nad pozycjonowaniem, powtarzające się treści będą stanowiły niemały problem. Zwłaszcza witrynach czy e-sklepach o sporym asortymencie, gdzie na różnych podstronach zaczynają pojawiać się listy tych samych produktów. A to z kolei spowoduje naturalne przekopiowanie jednego tekstu dotyczącego danej rzeczy na różne adresy www. Taki stan uniemożliwia efektywne mierzenie wyników w Google Analytics. Dodatkowym, ale i najistotniejszym utrudnieniem jest to, że nie ma się pewności, którą stronę danego e-sklepu zaproponuje użytkownikowi wyszukiwarka w odpowiedzi na jego zapytanie.
Prostym oraz skutecznym rozwiązaniem omawianego problemu jest zastosowanie linku re canonical. W przeciwieństwie do przekierowania 301 nie oznacza ono stałego przeniesienia konkretnego adresu www na nowy.
Czym jest canonical?
Canonical działa tylko na roboty przeglądarki, których zadaniem jest indeksacja serwisów. Link sugeruje im właściwą, kanoniczną wersję witryny, z której mają one zebrać potrzebę im informacje. Dzięki temu można mieć istotny wpływ na wynik, jaki ukaże się internautom podczas wyszukiwania.
Wdrożenie canonical w pierwszej kolejności polega na określeniu strony kanonicznej, a więc najistotniejszej wersji strony z różnych witryn posiadających podobną lub taką samą treść. Kolejny krok to dodanie elementu z atrybutem rel=”canonical” w sekcji niekanonicznych wersji stron.
Aktualnie zastosowanie atrybutu canonical możliwe jest między różnymi domenami. Z punktu optymalizacji SEO to jedna z ważniejszych, a przede wszystkim bardzo przydatnych informacji, która pozwala pracować nad wyższa pozycją strony w wyszukiwarce.