Jak często użytkownicy spotykają się z opiniami innych internautów na temat usług danej marki bądź ich produktu? Ile razy w ciągu miesiąca wyszukują informacji na ich temat? Odpowiedzi, które dostają w zamian stanowią często klucz do ich decyzji zakupowej.  Dlatego też osoby zajmujące się buzz marketingiem, czyli marketingiem szeptanym, starają się wpłynąć na ich zainteresowanie konkretną firmą oraz jej ofertą. Jak to robią oraz w jakim stopniu wpływa to na SEO?

Pojawiać się ze swoim produktem tam, gdzie znajdują się jego potencjalni klienci. To chyba jedno z największych pragnień każdego przedsiębiorcy. Jest to możliwe! Dzięki  poleceniom i opiniom, realizowanym w ramach „szeptanek” marketerzy mogą realizować właśnie ten cel.  Na tym polega głównie marketing szeptany – staje się on świetnym narzędziem, pomocnym w staraniach o zdobycie nowych, jak również zaangażowanych klientów.

Osoby, odpowiedzialne za realizowanie buzz marketingu zajmują się tworzeniem komentarzy oraz czynnym udziałem w dyskusjach na forach internetowych, gdzie polecają produkty danej firmy.

Dobry wykonany marketing szeptany to wypowiedzi wzbudzające zaufanie – po to, aby rzeczywiście zachęcić potencjalnych klientów do  skorzystania z konkretnej usługi. Co to oznacza? Osoba odpowiedzialna za jego prowadzenie powinna więc posiadać  wiele kont o odpowiedniej historii, prowadzić dyskusję w sposób spontaniczny i unikać SPAMU.

Buzz marketing jest ważny z dwóch powodów:

  1. Wpływa na proces podejmowania decyzji przez użytkowników. Aż 78% z nich sięga po opinie innych, gdy chce dokonać zakupu sprecyzowanej usługi. Podszeptywanie im możliwych opcji wyboru może sprawić, że wybiorą polecany produkt.
  2. Ma realny wpływ na SEO. Pozwala na rozbudowywanie sieci linków prowadzących do strony, dzięki czemu zwiększa jej widoczność w Google oraz rozpoznawalność pośród internautów.

Marketing szeptany może przynieść nie tylko świetne efekty sprzedażowe. Korzystając z niego wspiera się również działania promocyjno-wizerunkowe firmy.