Czas wypowiedzenia
Agencja, której zamierzasz powierzyć pozycjonowanie strony, w umowie podaje zapis o okresie wypowiedzenia dłuższym niż 3 miesiące? Wyobraź sobie sytuację, że działania specjalistów od marketingu nie przynoszą pożądanych efektów. To naturalne, że nie chcesz być związany z nieskuteczną agencją niekorzystną umową. Negocjuj, by w umowie znalazł się zapis o miesięcznym okresie wypowiedzenia.
Model rozliczenia
Opłata ryczałtowa, nazywana też abonamentem to najlepszy sposób rozliczania się z agencją pozycjonującą. Płacąc stałą kwotę, niezależną od osiągnięć agencji, nie jesteś narażony na nadużycia z jej strony,a jednocześnie w pełni kontrolujesz wydatki na SEO. Ten sposób rozlicze,n dodatkowo działa motywująco na samą agencję. Upewnij się, że stawka abonamentu zgadza się z tą ustaloną w trakcie negocjacji z agencją.
Kary umowne
Przed podpisaniem umowy z agencją dokładnie przestudiuj rozdział o karach umownych. Powinny być one dobrze uargumentowane. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, poproś o ich rozwianie pracownika agencji.
Wskazanie osoby kontaktowej
Sprawdź, czy w umowie znajdują się informacje o osobie, odpowiedzialnej za kontakt po stronie agencji. Unikaj sytuacji, w której nie wiadomo, kto dokładnie będzie zajmował się Twoimi interesami.