Jesteś właścicielem firmy i promujesz swoje usługi w internecie – musisz więc dbać o właściwy wygląd Twojej witryny! Nie chodzi tu bowiem jedynie o kwestie estetyczne, czyli jej przejrzysty układ, ale także o skuteczność i zainteresowanie przyszłych Klientów Twoimi usługami. Bez pewnych elementów zapewnienie stronie tych cech jest niemożliwe. Warto więc omówić 5 najważniejszych elementów, które zapewnia jej sukces w sieci.

Zaczniemy od podstawowych składowych, wpływających na pierwsze wrażenie odnośnie Twojej witryny. Następnie przejdziemy do elementów bardziej złożonych.

Layout, czyli moment pierwszego spotkania z Twoją stroną

Co jest najważniejsze w tej kwestii? Nowoczesny oraz zachęcający wygląd layoutu! To przecież on wpływa na postrzeganie witryny – jest pierwszym czynnikiem, który wpływa na opinie odbiorcy na jej temat, a co za tym idzie, na temat Twoich usług.

Jaki jeszcze powinien być layout? Charakterystyczny dla Twojej branży, odpowiadający jej specyfice oraz temu, czym zajmuje się firma. Musi być spójny z komunikacją i wizualnym aspektem witryny.

Łatwość poruszania się po stronie

Wyobraź sobie, że Twoja strona to mapa – odnajdziesz na niej to, czego rzeczywiście szukasz tylko w sytuacji, gdy nie będzie na niej żadnych niejasności, chaotycznych znaków lub niezrozumiałych komunikatów. Tak samo jest ze stroną. Pamiętaj, że wiele odbiorców irytuje się właśnie ze względu na zły układ strony, który sprawia, że traci ona swoją przejrzystość. Nikt z nas nie lubi tracić czasu na poszukiwania – zwłaszcza Twój potencjalny Klient. Żeby więc nie stracić go już na starcie, musisz zadbać o właściwe rozmieszczenie elementów strony, odpowiednie umieszczenie produktów w kategoriach i przejrzystym układzie oraz nawigacji.

Optymalizacja najważniejszych czynników: czas ładowania się witryny oraz dostosowanie jej do urządzeń mobilnych

W dobie przeglądania internetu na urządzeniach mobilnych – nawet przez Klientów biznesowych – ładowanie się stron czy ich optymalizacja to najważniejsze kwestie odnośnie ulepszania Twojego serwisu. Czas wczytywania się witryny na telefonie lub tablecie może stać się wytyczną sukcesu Twojej strony. Nie warto lekceważyć tego czynnika. Istoty jest także sposób wyświetlania się strony na urządzeniach mobilnych – nic bowiem nie irytuje użytkowników tak, jak niedostosowanie jej do nich.

Wartościowy content

Kolejny element, który jest składową powodzenia Twojej strony w internecie – ale także w wyszukiwarce – to wartościowy content. Dzięki tworzeniu angażujących treści, które zawierają cenne informacje dla użytkowników możesz zwiększyć swoją pozycję w Google i zadbać o postrzeganie Twojej marki jako profesjonalnej.

Call to action

Nie oszukuj się – bez dobrze opisanego przycisku CTA użytkownik nie wykona żadnej akcji na Twoim sklepie. Dlatego skup się na zamontowaniu niezbędnych wezwań do działania oraz prostego sformułowania, czego rzeczywiście one dotyczą.

To tylko 5 elementów z pośród kilkunastu budujących stronę. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!