Jak dużą rolę w procesie zakupowym odgrywają opinie na temat danego produktu, które można odnaleźć w internecie? Pewnie nie zdajesz sobie z tego sprawy, że aż 78% użytkowników kupujących w sieci opiera na nich swoje wybory. Większość z nich najbardziej ufa opinii bliskich, jednak prawie 40% zawierza zdaniu ekspertów i innych internautów. Warto to wykorzystać. Jak? Dzięki SEO wizerunkowemu!
Czym jest SEO wizerunkowe?
SEO wizerunkowe to świetny przykład, jak budować wyobrażenie na temat marki bądź produktu jeszcze zanim sięgnie po nie konkretny klient. Można to zrobić dzięki pozytywnym opiniom, wzmiankom, czyli zlecając marketing szeptany agencji. Jednak to nie jedyna droga – pozycjonowanie będzie tu kluczowym czynnikiem.
To naturalne, że w sytuacji, gdy w sieci pojawi się nieprzychylna wzmianka na temat Twojej firmy, warto będzie podjąć pracę nad polepszeniem zdania o niej. Tutaj zadanie SEO wizerunkowego będzie polegało w głównej mierze na poprawie pozycji preferowanych opinii czy materiałów na temat marki, tworząc m. in. landing page, filmy i instruktaże na YouTube czy dobry content na fanpage’u w Social Mediach.
Działania SEO wizerunkowego
Głównym zadaniem pozycjonowania wizerunkowego będzie samo dbanie o wysoką pozycję strony – jednak w określonym kontekście, to znaczy, aby pojawiała się ona na b konkretne frazy. Poza typowymi wyszukaniami, proponujemy Ci także skupienie się na niego innym, ale równie skutecznym rozwiązaniu.
Na początek należy sprawdzić, jakie witryny wyświetlają się po wpisaniu nazwy Twojej firmy czy produktu w Google. Warto rozbudować je w odpowiedni sposób.
Na przykład, jeśli w wynikach znajdziesz “Produkt marki X nie działa”, można przekształcić sformułowanie w taki sposób, by odnieść się do pozytywnych aspektów, typu “Produkt marki X nie działa? Podpowiadamy Ci, jak właściwie go używać”.
W ten sposób nie tylko znajdziesz się w wynikach wyszukiwania, ale też zyskasz poradnikowy charakter stworzonego wpisu, a przede wszystkim – pozytywny wydźwięk dla Twoich usług!
Treść – przede wszystkim!
Najważniejsze jest zbudowanie odpowiedniego contentu – materiały, które sprawią, że odbiorcy zyskają pewność, iż jesteś ekspertem w swojej branży.
Nie zapominaj, że wszelkie działania z zakresu pozycjonowania – zarówno dbanie o wysoką pozycję dzięki umieszczaniu odpowiednich treści na stronie, ale też poprzez publikowanie ich na zewnętrznych portalach – muszą być spójne z innymi działaniami w sieci.
Zaplanuj więc strategię e-marketingu tak, żeby SEO, Google Ads i Social Media uzupełniały się. Komunikacja Twojej marki nie może być rozproszona – ma skupiać się na pozytywnych aspektach produktów i usług oraz prezentować treści zachowane w podobnym tonie.
Gwarantujemy, że wtedy SEO wizerunkowe przyniesie świetne efekty dla Twojej strony w Google!