Pozycjonowanie sprawia, że stajesz się widoczny w Internecie. Musisz jednak pamiętać, że nieodpowiednio dopasowana strategia może Ci zaszkodzić. W poprzednim wpisie dowiedziałeś się czym jest szerokie pozycjonowanie. Teraz pora byś nauczył się go używać.

Przed kolejnym krokiem podsumujmy najważniejsze informacje. Tworzenie long tail’i może zmniejszyć konkurencję, jednocześnie podwyższając konwersję, wygenerować wysokiej jakości ruch i przyspieszyć efekty kampanii (w porównaniu do krótkich kluczy). Niestety nie w każdym przypadku tego typu strategia przyniesie pożądane efekty.

Long tail – dla kogo?

Dotarcie do niszy się opłaca, ale nie wszystkim. Na tego typu strategii skorzystają głównie handlowcy i blogerzy. Firmy usługowe i rozbudowane sklepy internetowe dzięki long tail’om mogą zdobyć wielu wartościowych klientów. Odbiorcy wpisujący w wyszukiwarkę długie frazy są bardziej zorientowani na swoje potrzeby. Szerokie pozycjonowanie pozwala dotrzeć do zdecydowanych na zakup odbiorców. Dzięki temu generowany jest nie tylko ruch, ale i faktyczna sprzedaż.

Long tail to świetne rozwiązanie także dla blogerów. Długie frazy są w stanie pozyskać wiernych czytelników, którzy przywiążą się do autora. Pełne zdania, które wpisują w wyszukiwarkę określają ich sposób myślenia. Kiedy czytelnik znajdzie stronę odpowiadającą na jego pytanie, możliwe, że zacznie się z nią utożsamiać i w przyszłości wróci na bloga.

Jak tworzyć long tail’e?

Long tail powinien zawierać od 3 do 6 słów i jak najlepiej opisywać główny klucz. Pamiętaj, że ma to być jego rozwinięcie, a nie całkowite pominięcie. Stwórz własną bazę long tail’i. Zastanów się co mogą wpisywać w wyszukiwarkę klienci zainteresowani produktami z Twojej oferty. Skup się na szczegółach i opisach.

Wyszukiwarki zwracają uwagę na sposób, w jaki formułujemy frazy. Przy tworzeniu long tail’i postaraj się, aby język był naturalny. Bądź po prostu ludzki. Długich kluczy nie tworzysz dla algorytmów, ale dla ludzi z krwi i kości. Postaraj się wczuć w ich rolę i odgadnąć potrzeby Twoich klientów/czytelników.

Szerokie pozycjonowanie może przynieść Ci wiele benefitów. Pamiętaj jednak, że to długofalowy proces wymagający cierpliwości i zaangażowania. Efekty nie pojawią się natychmiast, ale kiedy już je dostrzeżesz, zrozumiesz jak ważna jest odpowiednia strategia w Internecie.