Zastanawiasz się, czy powierzyć prace nad wysoka pozycją Twojej strony agencji, która pozycjonuje w modelu „za efekt”? Nie rób tego zbyt pochopnie! Warto, abyś poznał pułapki, które kryją się właśnie w takim modelu prowadzenia i rozliczania się za pracę pozycjonerów. Na pewno zaskoczy Cię kilka czynników, na które warto zwrócić szczególną uwagę. Może okaże się w końcu, że lepszy będzie jednak model abonamentowy? Sprawdźmy to!

SEO za efekt? Ukryte koszty!

Kusi Cię wizja płacenia agencji tylko za efekt – pozycje Twojej strony, osiągniętą w wyszukiwarce? Ale czy masz świadomość tego, jak zdobywa się lepsza widoczność w Google? Potrzebne są do tego wartościowe teksty, odpowiednia optymalizacji strony i treści, linkowanie, odpowiednie zaawansowane ustawienia budowy witryny. Sporo czynników, prawda? Co, jeśli okaże się, ze za każdy z nich… musisz dopłacać! Zwykle dzieje się tak w sytuacji, gdy wybierasz płatność „za efekt”.

Dodatkowo musisz wziąć pod uwagę fakt, że przy tym modelu rozliczenia nie masz zwykle szansy na dodanie lub zmianę słów kluczowych. możesz wybrać określoną ilość fraz, na które pozycjonuje się Twoja stronę. Przez to nie będzie ona mogła podążać za trendami – czyli wyrażeniami, wpisywanymi przez użytkowników w konkretnym momencie, na które może wyświetlać im się Twoja witryna.

Pozycjonowanie „za efekt”? Dwie poważne pułapki!

Pora omówić także dwa największe „grzechy” pozycjonowania w rozliczeniu za osiągnięte pozycje! Przyjrzyj się obieranym strategiom przy SEO „za efekt”.

  1. Pozycjonerzy chcą szybko zarobić, dlatego decydują się na sięgnięcie po niebezpieczne oraz nieuczciwe metody pozycjonowania. Co to powoduje? Twoje strona może rzeczywiście szybko trafić do TOP10 Google, ale równie szybko może zostać objęta karą przeglądarki za nierzetelne sposoby na poprawienie widoczności witryny.
  2. Klient płaci mało, albo w ogóle nie płaci za pozycjonowanie. Choć brzmi to zachęcająco, w praktyce oznacza, że nad SEO Twojej witryny nie będzie czuwał nikt. Brak faktur za usługę oznacza bowiem brak efektu pozycjonowania. Chyba nie tego chcesz, prawda?

Model abonamentowy

Pora, abyś dowiedział się, co zyskasz w modelu abonamentowym, czego nie zagwarantuje ci SEO „za efekt”:

  • prace, składające się na zdobywanie wysokiej pozycji w cenie usługi,
  • umowa na 6 lub 12 miesięcy,
  • gwarancję ciągłej optymalizacji strony oraz treści,
  • opiekę dedykowanego specjalisty,
  • nieograniczony wyboru fraz i możliwość zmiany ich w każdym momencie.

Co będzie dla Ciebie lepsze? Zdecyduj sam! Możesz też skontaktować się z polecana przez nas agencją. Współpraca z nimi będzie gwarancją wysokich pozycji Twojej strony w Google!