Pojawiać się ze swoim produktem tam, gdzie znajdują się jego potencjalni klienci. To chyba jedno z największych pragnień każdego przedsiębiorcy. Jest to możliwe! Dzięki poleceniom i opiniom, realizowanym w ramach „szeptanek” marketerzy mogą realizować właśnie ten cel. Na tym polega głównie marketing szeptany – staje się on świetnym narzędziem, pomocnym w staraniach o zdobycie nowych, jak również zaangażowanych klientów.
Osoby, odpowiedzialne za realizowanie buzz marketingu zajmują się tworzeniem komentarzy oraz czynnym udziałem w dyskusjach na forach internetowych, gdzie polecają produkty danej firmy.
Dobry wykonany marketing szeptany to wypowiedzi wzbudzające zaufanie – po to, aby rzeczywiście zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z konkretnej usługi. Co to oznacza? Osoba odpowiedzialna za jego prowadzenie powinna więc posiadać wiele kont o odpowiedniej historii, prowadzić dyskusję w sposób spontaniczny i unikać SPAMU.
Buzz marketing jest ważny z dwóch powodów:
- Wpływa na proces podejmowania decyzji przez użytkowników. Aż 78% z nich sięga po opinie innych, gdy chce dokonać zakupu sprecyzowanej usługi. Podszeptywanie im możliwych opcji wyboru może sprawić, że wybiorą polecany produkt.
- Ma realny wpływ na SEO. Pozwala na rozbudowywanie sieci linków prowadzących do strony, dzięki czemu zwiększa jej widoczność w Google oraz rozpoznawalność pośród internautów.
Marketing szeptany może przynieść nie tylko świetne efekty sprzedażowe. Korzystając z niego wspiera się również działania promocyjno-wizerunkowe firmy.