Planowanie kampanii
Prowadzenie kampanii marketingowej nie byłoby możliwe bez jej wcześniejszego zaplanowania. Dlatego od agencji wymaga się dogłębnego poznania biznesu klienta – jego potrzeb i oczekiwań. Im bardziej precyzyjna będzie wiedza zdobyta przez agencję, tym większe szanse powodzenia przyjętych przez nią działań.
Określenie grupy docelowej
Kim są potencjalni odbiorcy produktów lub usług marki? Na to pytanie powinna odpowiedzieć sobie każda agencja marketingowa podczas tworzenia koncepcji działań. Na podstawie zebranych informacji jej pracownicy mogą dobrać najskuteczniejsze narzędzia i kanały komunikacji z klientem. Pod uwagę brane są zarówno wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy zainteresowania grupy odbiorców.
Ustalenie budżetu
Ustalenie budżetu to jeden z etapów poprzedzających właściwą współpracę agencji z klientem. W kosztorysie zawarte powinny być wyszczególnione także same pomysły, narzędzia ich realizacji oraz cele, które mają one zrealizować. Szczegółowe dane pozwalają na oszacowanie kwot, potrzebnych do realizacji założeń.
Zaprojektowanie strony WWW
Posiadanie własnej strony WWW stało się dziś obowiązkiem dla firm chcących utrzymać się na konkurencyjnym rynku. Zadaniem agencji jest stworzenie witryny atrakcyjnej pod względem grafik i treści, jak również funkcjonalnej dla użytkownika.
Mierzenie efektów
Nie bez znaczenia jest też sposób, w jaki agencja mierzy osiągane przez siebie efekty. Najczęściej specjaliści od marketing analizują ruch na stronie internetowej, poziom konwersji czy wartość sprzedaży.