Przyjazny adres, czyli prosty URL
Pytanie brzmi – jak powinien wyglądać właściwy adres URL? Ważne, aby zawierał bezpośrednie odwołanie do nazwy kategorii lub podstrony. Należy zrezygnować z niezrozumiałego ciągu wyrazów – na pewno nie wskaż on odbiorcy miejsca, w którym właśnie się znajduje. Zastanówmy się nad tym jak wyglądałby taki nielogiczny adres w linku, umieszczonym w poście na Facebooku? Tak, co najmniej źle. To powinno uświadomić Wam, że stworzenie przyjaznego URL ma sens, zwłaszcza, gdy planujemy szersze działania w zakresie marketingu internetowego.
Co powinien zawierać URL?
Przede wszystkim NIE POWINIEN składać się z nielogicznej treści, a więc różnych parametrów, które niewiele mówią użytkownikowi na temat strony. Wato używać słów kluczowych, dbając jednocześnie o to, aby adres był krótki i intuicyjny – powinien nakierować odbiorcę na budowę strony oraz zawartość danej kategorii.
Biorąc pod uwagę kwestie techniczne, należy pamiętać o tym, że:
- roboty Google traktują myślniki jak spacje, a więc rozdzielnik słów. Trzeba je więc wykorzystywać do oddzielania wyrazów,
- polskie znaki powinny zostać pominięte. Nie wszystkie przeglądarki poradzą sobie z ich wyświetleniem. Dodatkowo pamiętajmy o pomijaniu wielkich liter. Użytkownicy nie są przyzwyczajeni do wykorzystywania ich podczas wpisywania adresów URL.
Podsumowując:
- Musi być on prosty – bez zbędnie pobieranych id wpisu, czy produktu
- Dbajmy o krótką i logiczną budowę adresu URL.
- Usuwajmy niepotrzebne parametry, ale twórzmy na podstawie słów kluczowych – z myślnikami, bez polskich znaków i wielkich liter.
- Sprawmy, aby adres był jak najbardziej domyślny dla użytkownika, a więc, aby odzwierciedlał strukturę strony.
Dzięki tak zbudowanemu URL-owi będziemy mieć pewność, że witryna jest właściwie odczytywana przez roboty przeglądarki. Co więcej, zadbamy o to, aby po takiej optymalizacji strona zyskała lepsza pozycję w wyszukiwarce!