Z czym kojarzy się zwykle pozycjonowanie? Ze zdobywaniem jak najwyższych pozycji strony dzięki treściom. Jednak musisz wziąć pod uwagę, że są nimi nie tylko teksty. Grafiki i zdjęcia to elementy, które również poddawane są działaniom z zakresu SEO! Aby rozpocząć ich pozycjonowanie musisz najpierw wiedzieć, jak poprawie to robić.  

Zastanawiasz się pewnie czy zabiegi, o których mowa w artykule, będą miały realny wpływ na miejsce  Twojej witryny w wyszukiwarce? Najlepszą odpowiedzą na te wątpliwości będzie prosty przykład. Internauta szukający konkretnego produktu często używa opcji wyszukiwania obrazów – Google Grafiki. Dlaczego? Po to, aby zobaczyć interesującą go rzecz! Pomyśl, jak często zdarza się taka sytuacja? Wiele razy dziennie, dlatego warto wspomóc swoje działania właśnie w tym obrębie. Pozycjonowanie zdjęć daje Ci przecież szansę na znalezienie się w TOP10 w zakładce Grafiki.

Możesz więc zaistnieć w sieci w inny sposób, niż tylko dzięki wartościowym treściom. Warto mieć to na uwadze. Choć tendencja ta będzie najbardziej widoczna w różnych gałęziach e-commerce, to pamiętaj jednak, że nie tylko tam liczy się SEO dla zdjęć!

Zdecydowaną zaletą pozycjonowania grafik jest fakt, że stanowią one bezpośredni odnośnik do strony firmy czy sklepu. Warto wykorzystać to do wspomagania promocji swojego biznesu na różnych polach działań z zakresu marketingu internetowego.

Oto kilka podstawowych zasad, o których musisz pamiętać podczas optymalizacji zdjęć pod SEO.

  1. Skompresuj obrazy. Musza być w odpowiednim rozmiarze, ponieważ za duże pliki powodują, że strona ładuje się wolnej. To z kolei prowadzi do tego, że Mobile First Indeks (zmiana Google, brana pod uwagę podczas tworzenia rankingu, która kładzie nacisk na wyświetlanie się stron na urządzeniach mobilnych) źle traktuje taki serwis.
  2. Odpowiednio nazwij plik. Dobranie odpowiedniego tytułu dla grafik i zdjęć pozwoli na to, aby użytkownik łatwiej znalazł je w wyszukiwarce. Oczywiście właściwa nazwa powinna zawierać pozycjonowane słowo/słowa kluczowe.
  3. Zwróć uwagę czy ALT, czyli alternatywny opis obrazka, zawiera frazy kluczowe. Przede wszystkim skup się jednak na tym, aby stanowił on opis tego, co znajduje się na obrazku. To zwiększa szansę na jego wysoką pozycję w Google Grafiki.

To tylko trzy punkty dotyczące właściwego pozycjonowania grafik. Jak więc zadbać o prawidłowe prace SEO nad nimi? Najlepiej zaufać doświadczeniu specjalistów z tej dziedziny.