Od czasu aktualizacji algorytmu Pingwin 2.1. wartościowe i właściwe zoptymalizowanie pod kątem SEO treści stały się jednymi z najważniejszych czynników w staraniach o lepsza pozycję strony w rankingu Google. Jak więc tworzyć content, aby właściwie wspomagał pozycjonowanie, a w efekcie zapewnił witrynie dobrą widoczność w sieci?

Jeśli chce się zadbać o właściwą optymalizacje SEO danego serwisu w przeglądarce, należy stworzyć teksty przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów indeksujących. Dlatego też treść powinna być nie tylko ciekawa z punktu widzenia internautów, ale także nasycona słowami kluczowymi, wpływającymi na rankingowanie w Google. Od czego zacząć tworzenie odpowiedniego contentu?

Temat związany z profilem witryny

Ciekawy temat artykuły czy nawet samego opisu musi zostać ściśle określony, a dodatkowo współgrać z charakterem działalności prowadzonej za pośrednictwem danej strony. Jest to o tyle istotny, że pozwala na sprawniejsze tworzenie tekstu, ale także właściwe targetowanie jego odbiorców. Należy brać pod uwagę potrzeby internautów – tylko dzięki zaspokojeniu ich treść na szanse zostać dobrze zapamiętana.

Słowa kluczowe pojawiające się w tekście i tytule

Rozpoczęcie pisania powinno zostać poprzedzone wypunktowaniem fraz, na które pozycjonuje się stronę, lub istotnych z punktu widzenia tematu. Dzięki temu unika się pominięcia słów kluczowych w treści, a także w naturalny sposób zawiera się je w artykule czy opisie. Zwłaszcza w tytule, który jako najbardziej wyodrębniony element tekstu, koniecznie musi zawierać kluczowe frazy.

Dodatkowo tytuł:

  • musi stanowić wartość nagłówka H1
  • umieszczany jest w meta-tytule
  • jest podstawą do tworzenia URL danej podstrony
  • nakierowuje na temat – sugeruje, dlaczego warto przeczytać treść

Inne elementy, o jakich nie można zapominać, to:

  • właściwie skonfigurowane meta-tagi.
  • dobrze utworzone nagłówki H1, H2 i H3.
  • optymalizacja atrybutu ALT obrazów

Trzy rodzaje tekstów, związanych z SEO

  1. Materiały stanowiące niezależne treści, jednak w naturalny sposób zawierające słowa kluczowe, wynikające na przykład z tematu – tworzone przez niezależnych autorów, głównie jako treści informacyjne. Z punktu widzenia użytkowników są bardzo pożądane, bowiem przekazują wartościową wiedzę. Co ciekawe, pojawienie się w treści kluczowych frazy nie jest celem takiego tekstu.
  2. Teksty SEO o wysokiej jakości, nasycone słowami kluczowymi, ale odpowiadające na potrzeby internautów, którzy chcą zdobyć pożądane informacje oraz liczą na dobry content. Takie treści wspomagają pozycjonowanie z dwóch względów – dzięki frazom kierują użytkowników na serwis oraz są dobrze odczytywane przez algorytm.
  3. Artykuły SEO o niskiej jakości treści, zawierające w treści głównie frazy kluczowe. Są tworzone często wyłącznie po to, aby wspomagać pozycjonowanie fraz kluczowych, ale kosztem wysokiej jakości treści. Po wprowadzeniu algorytmu Pingwin 2.1. uznawane są za niepożądane, nienaturalne i mogą przyczynić się do nałożenia Bana lub filtra przeglądarki. Dlatego też odradza się używanie ich i sugeruje zastąpienie takich tekstów wartościowym contentem. Przynosi on bowiem znacznie lepsze efekty, niż treść tworzona tylko pod SEO.