Poza wymienionymi wyżej zaletami narzędzia, atutem jest także fakt, że Google udostępnia je za darmo. Co więcej, ilość statystyk, jakie otrzymuje się dzięki niemu jest naprawdę imponująca! A automatycznie generowane raporty w znacznym stopniu pomagają usprawnić proces pracy nad stroną.
Jednak, aby GA rozpoczął monitorowanie istotnych dla funkcjonowania e-sklepu czy witryny wskaźników, potrzebny jest specjalny kod śledzący. Umieszcza się go w źródle strony. Uzyskanie go możliwe jest dzięki utworzeniu konta Google Analytics – w tym nazwaniu go oraz podaniu adresu www wybranego serwisu. System wygeneruje indywidualny kod JavaScript, który umożliwili monitorowanie wskaźników i zachowań internautów na serwisie.
Choć GA umożliwia kontrolowanie bardzo wielu elementów, składających się na ogólny sukces witryny w sieci, to jednak można wskazać zakładki, z których korzysta się najczęściej podczas pracy z tym narzędziem. Będą to dane na temat:
Odbiorców – zbieranie informacji o tym, w jaki sposób korzystają ze strony, ale także dane na ich temat. Do wyboru są filtry w postaci danych geograficznych, demograficznych, technologii, z których korzystają użytkownicy przeglądając serwis. Ta zakładka stanie się bardzo pomocna podczas wprowadzania procesu optymalizacji witryny.
Pozyskiwanie – wskazywanie kanałów, za pomocą których zyskuje się nowych odbiorców witryny. Wyniki dzielą się tu na organiczne, bezpośrednie, Social Media lub płatne wyszukiwanie. Pokazują one także źródła, czyli informacje o miejscu, z którego internauci przeszli na serwis.
Współczynnik odrzuceń – informacje na temat ilości użytkowników opuszczających stronę po zobaczeniu tylko jednej podstrony. Ten wskaźnik jest istotny w procesie wprowadzania zmian na witrynie. Dzięki niemu można bowiem mierzyć, czy wpłynęły one na zachowanie użytkowników.
Współczynnik konwersji – wskazuje ilu użytkowników wykonało pożądane działania. Będzie to między innymi: sprzedaż, wypełnienie konkretnego formularza, kliknięcie przycisku CTA. Współczynnik konwersji to jedna z najistotniejszych zakładek – informuje o tym, jaki jakim stopniu realizuje się zamierzone cele względem prowadzenia strony internetowej.